Gruppträning

Styrka

Styrka

Det är på många sätt viktigt för oss att ha en stark och välfungerande kropp. Det hjälper oss att klara av våra vardagssysslor och vårt arbete oavsett om vi är stillasittande eller har fysiskt krävande arbete. Att ha muskelmassa innebär också en ökad energiåtgång i kroppen.

TotalFitness

Det är en komplett träningsform där du med skivstång, viktskivor och hantlar tränar hela kroppen och fokus ligger på styrka och uthållighet. Du tränar igenom hela kroppen muskelgrupp för muskelgrupp. Övningarna utförs i flera repetitioner i olika intensitet, både snabbt, långsamt och statiskt. När du tränar TotalFitness ökar du din styrka, muskeluthållighet och förbättrar hållfastheten i skelettet.

Cirkel Senior

Stationsträning som anpassas till alla. Styrka, smidighet och kondition varvas på de olika stationerna.

Rörlighet

Roerlighet

All belastande träning bidrar till muskelstelhet. Tränar man inte rörlighet, kommer man bara bli stelare och stelare allt eftersom. Stelhet leder i sin tur till minskad funktionalitet i din idrott och i vardagen och är ofta anledningen till att skador uppstår. Hur gör du för att motverka stelhet och bibehålla eller utveckla din rörlighet? Vi har klasser som kan hjälpa dig att få en rörligare eller smidigare kropp.

Bodybalance™

Les Mills BODYBALANCE™ är en blandning av Yoga, Tai Chi och Pilates. Du blir smidigare, starkare och lugnare om du tränar Bodybalance regelbundet. Passet är uppbyggt på 45 minuter styrke- och smidighetsövningar och avslutas sedan alltid med 10 minuters avslappning.

SOMA-MOVE® 

Är holistisk rörelselära som är atletisk och samtidigt mjuk. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där du arbetar med kroppen som en enhet i harmoni med andningen.

Kondition

Kondition

Att konditionsträna regelbundet är en av grunderna till god hälsa! När du tränar kondition så förbättras kroppens syreupptagningsförmåga och uthållighet. Konditionsträning är även bra för hjärtat, ämnesomsättningen, humöret och för att uppnå viktminskning genom den fettreducering som kontinuerlig träning ger.

Spinning

Spinning en utmärkt träningsform för dig som vill få en bra grundkondition fort. Spinning tränar främst de stora muskelgrupperna i benen, vilket bidrar till ett starkare hjärta, starkare lungor och en sundare blodcirkulation.

Indoor Walking

Träning i grupp för dig som vill ha ut lite mer av din konditionsträning! Indoor walking passar verkligen alla, såväl seniorer som för dig med rehabiliteringsbehov eller om du tränar för viktminskning, men även för dig som redan har god kondition! En säker träningsmetod med låg belastningsrisk, där hela kroppen tränas.

Fitnessboxning

Denna träningsform är inspirerad av boxning och kampsporter, och du får lära dig rätt teknik för slag och sparkar. Du kommer få bättre kondition, bli starkare och känna dig mer självsäker. Ett perfekt pass där du kan utmana din kompis.

Dansfeber

Passet är perfekt för dig som älskar att dansa och släppa loss och samtidigt vill ha effektiv konditionsträning.

Kickboxing

Fokus på kampsport, kickboxning. Kickboxning, mentalt är kampsport otroligt tufft men minst lika givande. Som mindfulness, eftersom du inte kan tänka på någonting alls än det du gör just den sekunden, så under ett träningspass är huvudet helt fritt från ex stress, grubbel eller ångest inför något i framtiden. Du är bara där och då.

Du blir av med alla aggressioner. Du slåss och sparkas och hepp så känns allt bättre sen.

Du får en ökad trygghetskänsla, framför allt som tjej eftersom du vet att du kan försvara dig om någon försöker angripa dig fysiskt. Fundamentalt för sporten är att vi visar stor respekt för varandra. Även om vi fightas så är vi vänner som respekterar och lär av varandra.

KickAss måndagar

Focus vi på ben, rumpa och mage. KickAss lördagar focus vi på rygg och armar. KickAss är mycket effektiv, glad träning! Jag vet hur jobbigt det kan vara att dra på sig träningskläder när soffan lockar. Därför har jag tagit fram en glad linje i KickAss. Samtidigt så formar jag din kropp!

Seniorträning

Seniortraening

Cirkel senior

Stationsträning som anpassas till alla. Styrka, smidighet och kondition varvas på de olika stationerna.

Spinning senior

Spinning en utmärkt träningsform för dig som vill få en bra grundkondition fort. Spinning tränar främst de stora muskelgrupperna i benen, vilket bidrar till ett starkare hjärta, starkare lungor och en sundare blodcirkulation. På spinning senior får du en grundlig genomgång om hur du ska göra. Allt anpassat så det passar alla.

Börja träna senior

”BÖRJA TRÄNA SENIOR” är en kurs för dig över 60 år som vill komma igång med träningen men som inte riktigt vet hur.

Under 8 veckor får du gedigna kunskaper och blir redo att fortsätta på våra ordinarie pass eller i gymmet. Du får dessutom föreläsningar, träningskompisar, gemenskap, möjlighet att ställa massor av frågor m.m. Kerstin Amnerth som är kursledare har många års erfarenhet av träning för seniorer.

Kursen är på 32 timmar för vidare information eller för anmälan kontakta receptionen, per telefon 0414-10080 eller via mail, simrishamn@wellnez.se.

Max 12 platser

Vi lovar att ta väl hand om dig. ALLA KAN på sin nivå!

Varmt välkommen! //Kerstin

Yoga

Yoga

Yoga är en dynamisk Vinyasa-yoga där vi tränar vår styrka rörlighet och balans på ett varierande och lättsamt sätt. Alltid tillsammans med medveten andning och ett upplyftande tema.

Ni kan följa yogamedmig på Facebook och Instagram för en daglig inspirationsdos!

Hathayoga

Här fokuserare man främst på att genom olika övningar nå full kontroll över kroppen. Man siktar i hathayoga på skapa balans i kroppens energisystem för att uppnå fysisk och psykisk hälsa och utveckling.

Armbrytning

Armbrytning

Armbrytning är en folktradition på Wellnez! Allt du behöver är en arm. Vi tränar och tävlar tillsammans, ett bra sätt att komma ut i föreningslivet!

Boka klasser